Besökte vårdcentralen igår. Jag skulle ha Dukoral. Det sa jag till sköterskan i luckan. Hennes reaktion var lite besynnerlig. Medan hon granskade mig ganska ingående fick jag följande kommentarer:
- Det skriver vi inte ut hur som helst.
- Du måste träffa doktorn först.
- Vem har skrivit ut det åt dig förut?
- Vad är felet, är du förstoppad?
- Nej, jag ska ut och resa....
Och DÄR gick det upp ett Liljeholmens för damen som snabbt förklarade att hon blandade ihop läkemedelsnamnen och trodde jag frågade efter ett laxermedel. Jag skrattade lite, hon skrattade lite och så fick jag order om att komma tillbaka lite senare och träffa en läkare. (själva läkarbesöket gick sedan på 5 minuter, "Så du ska ut och resa?" "Vart ska du åka?" "Trevligt, ska vi byta?" "Så, ditt recept är skickat elektroniskt, du kan hämta det var som helst")
När jag lämnade vårdcentralen den första gången började jag fundera. Varför dessa frågor? Varför denna granskning? Sedan slog det mig. Jag har hört att vissa använder laxermedel för att gå ner i vikt. Det kanske var det hon titta på mig för att se om jag såg ut att missbruka laxermedel. Å ena sidan tyckt jag det var lite roligt, å andra sidan what the fuck liksom! Ser jag ut som en bajsbantare, eller??
2 kommentarer:
Om man slår upp ordet "bajsbantare" i saol så är det en bild på dig bredvid.
Jo, jo. "Bajsbantare" finns med i saol, det är jag säker på.
Det var som fan! Jag måste ha tittat i en gammal upplaga eller nåt. Då ska jag inte klandra tanten, hon kan uppenbarligen sin SAOL bätte än jag!
Skicka en kommentar