lördag, februari 19, 2011

Underbara lördag

Jag vaknade vid 7, utvilad. Låg kvar, sträckte på mig. Lyssnade på K som duschade. Släppte in katten i sovrummet och gosade lite. Gick upp vid 8. Slog på TVn, pillade med datorn. K åkte strax efter 8:30 och då gjorde jag frukost. Yoghurt med banan och nötter, kaffe, juice, äggmacka. Slökollade på Grammy Awads och fick höra detta fantastiska. Mumford & Sons och Bob Dylan som jag redan älskar och The Avett Brothers som jag aldrig hört talas om men gillade skarpt.



Sedan tog jag en promenad till centrum. Jag skulle köpa en födelsedagspresent åt en vän som bjuder till fest ikväll. Det gjorde jag. Jag köpte dock en kjol till mig själv också. Fantastiskt snygg, till bra pris och den satt bra trots att den var minst en storlek mindre än vad jag brukar ha.

När jag kom hem duschade jag och skrubbade och smorde min flagande kropp. Jag upptäckte att fantastiska Great Big Sea släppte ett nytt album i somras, hoppla, det hade jag ingen aning om! Vägde mig gjorde jag också, och fick riktigt fina siffror, trots den stora frukosten.

Och nu sitter jag här, och lyssnar på musik och spelar lite spel. K kom nyss hem och nu står han och lagar mat. Han hade sett en kyrka till salu. 2,3 miljoner, som hittat. Jag vet dock inte vad man ska använda den till. Det kanske är tur att mina impulsshoppingar handlar om 200 kr och inte några miljoner.

Jag har också bokat två konsertbiljetter och en spahelg.

Herregud, vilken bra dag det här är!

Inga kommentarer: