måndag, januari 30, 2012

Soffa, sprit och springa

Helgen var awesome.
I fredags kom soffan. Loooove it! Tyvärr är det två små hål i tyget så det ska reklameras. Hoppas nästan att de drar av lite på priset (och så syr jag ihop det själv) för det känns bökigt att de ska baxa ut halva soffan och så in med en ny. Men men. Det löser sig. Den är iaf enorm och jätteskön och lovely på alla sätt och vis.

I lördags körde jag bil! Och det gick bra. Jag var nervös för det var så länge sen. Men det sitter där nånstans. Jag känner mig tryggare. Lite svårt med kanter och sånt, vet inte riktigt hur stor bilen är, men i övrigt känns det bra. Det är inte alls lika läskigt längre. Körkort till semestern? Ja, det är kanske inte omöjligt....

På kvällen skulle jag och K till Fröken C men K tyckte det var dags att bli sjuk. Han var väl avundsjuk på mig som fått vara sjuk så mycket. Så han stannade hemma och jag och C fick en tjejkväll och det var underbart. Jag kom dit vid 18. Vi åt mat, drack drinkar och pratade. Strax efter 3 åkte jag hem. Det var precis vad jag behövde.

På söndagen mådde jag oförskämt bra med tanke på att jag hade hällt i mig 45 cl sprit på lördagen men stannade ändå i soffan. Tittade på film, läste, sov en stund. Och sen lagade jag en kick ass nudelwook på kvällen, och stekte kanelpankakor till efterrätt.

Idag är det måndag och det suger. Men jag började dagen på gymmet och blev förvånad. För 1,5 vecka sen gjorde jag första träningspasset efter uppehållet. Jag fick pressa mig till att springa i 7 minuter. Andra gången gick det bättre, jag sprang 2+1 km i 6:40-tempo. Idag sprang jag 4km på 26 minuter. Det är jävligt långt kvar till de där 21km jag hade inbillat mig att jag ska springa i maj men det känns så skönt att se att det finns där. Potentialen.

Inga kommentarer: