tisdag, februari 28, 2012

Jag lever

Jag lovar. Och vilket liv jag lever! Nej, jag ska inte överdriva... Men det har hänt läskigt mycket de senaste två veckorna.
10 feb fotade jag mina polare i Presidents of Zero när de spelade live. Jag fotade med systemkamera och konstaterade att varken kameran eller objektivet höll för dessa förhållanden. Hastigt och lustigt bestämde jag mig för att satsa, lyfte lite födelsedagspengar, och köpte nytt kamerahus och nytt objektiv.

Jag har sedan fotat PoZ under ett rep, tyvärr med ganska dåligt resultat då det var första gången jag fotade med nya grejerna och missade en del saker i inställningarna.

Under spelningen träffade jag en kille som känner och spelar med två av presidenterna  men också med ett annat band, som skulle spela i lördags. Han undrade om jag ville fota dem och det ville jag såklart! Var duktig och mailade arrangören, Emergenza, för att kolla om jag behövde nåt tillstånd för att ta in systemkamera. Istället hände nåt fantastiskt. De frågade om jag ville fota alla deras tävlingar i Göteborg! Tyvärr krockar 2/3 semifinaler med min semester men det kvarstår ändå 9 tävlingar. 9 kvällar, med 8 band per kväll. Emergenza ska ha en bild/band till deras resultatlista och de länkar till mig på hemsidan, så jag får sälja mina bilder till banden.

Nu har jag fotat fyra kvällar, de kommer tre stycken denna vecka. Det är jobbigt men så in i helvete roligt! Jag älskar varje sekund av det. Det enda som varit synd hittills var att "mitt" band, LOBST, inte gick vidare till semi. Inte en krona in hittills men erfarenhet i massor. Jag lär mig nåt nytt varje kväll.

Så jag jobbar dagar, jobbar kvällar, är hemma vid midnatt, sover till 6, går upp, redigerar Emergenzas bilder och åker sedan till jobbet... Och jag älskar det. Vi får se vart det här leder men det blir mer live, mer rep och troligen även lite promotionbilder under våren.

Så vi får se hur mycket bloggande det blir, men en sak är säker: eventuell bloggtystnad är en bra sak. Det betyder att jag är upptagen med min nya rock n roll lifestyle. Och jag älskar't.