torsdag, juli 30, 2009

Semester!

Oj oj oj. Det är inte bra att låta det gå så här länge mellan inläggen för då har man så mycket att berätta!

Från början! I söndags åkte vi till Ed i Dalsland. Vi bodde i hotellets bröllopssvit (mycket viktigt att jag fick med det enligt K, så alla förstår vilken bra pojkvän jag har). Själva rummet var som hotellet i stort, gammalt och lite slitet men badrummet var fantastiskt.
Vi badade tre gånger på det knappa dygnet vi spenderade där. Det andra som var helt fantastiskt var balkongen. Vi hade nämligen en alldeles egen balkong med denna utsikt:
What can I say, jag njöt av denna semesterstart. På måndagen åkte vi och kikade på ett vattenfall och sedan skulle vi göra ett besök i Hoverud innan vi åkte hem. På väg dit började bilen lukta bränd asfalt och läcka olja. Det är tydligen inte så bra så utflykten avbröts och vi uppsökte två verkstäder innan vi fick en diagnos och kunde åka hem. Väl hemma jagade K verkstad som kunde åtgärda felet så snart som möjligt och till slut hittade han en som kan fixa det på måndag. Så Gävleresan är räddad, tack och lov.

Denna vecka roar vi oss utan bil. Eftersom det inte är toppenväder så gör det inte så mycket.

Och imorgon, imorgon smäller det! Klockan 7 möter jag upp mitt sällskap utanför Ullevi och sen börjar köandet. Det kommer att bli jätteroligt, om bara regnet håller sig borta. Jag har en stol och en regnponcho så jag ska nog klara mig. På kvällen väntar i alla fall en underbar konstert som inget regn kan förstöra. Vi har väntat i 4 år på detta och jag kan knappt fatta att det är dags. Wonderful!

Inga kommentarer: