Jag vet att jag har tur som har gångavstånd till jobbet. Jag spar massor med pengar och får gratis motion samtidigt som jag är lika oberoende som bilisterna. Men ibland känner jag mig inte så tursam. När vinden rör om mitt hår så det skymmer mitt synfält och jag är rädd att jag ska blåsa av bron och krascha ner på E6an känner jag inte så tursam. När det börjar regna när jag är halvägs känner jag mig inte heller så tursam. Ibland drömmer jag om ett jobb lite längre bort. Jag drömmer om att ta bussen på morgonen. Att kunna krypa in i en varm, torr och blåsfri buss och läsa en bok eller bara Metro. Ibland drömmer jag också om att kunna ha fina skor till jobbet, inte behöva tänka på att de ska vara promenadvänliga och inte behöva ha finskorna i väskan.
Men jag vet, jag har det bra.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar