torsdag, oktober 08, 2009

*host host*

Alltså, jag är inte sjuk, jag är inte hypokondrisk och jag undviker så länge det går allt vad läkare heter. Men OM jag skulle bli sjuk eller hypokondrisk så känner jag mig rätt trygg just nu. Besökte nämligen igår den vårdcentral som ligger närmast, den vi blev tilldelade i somras (jag var för lat för att sätta mig in i det men sparde iaf lappen där det stod vilken det var). Så här var det!

Fick veta att de har öppet med drop in 8-22. 8-22, har du hört talas om nåt sånt i vårdsammanhang? Inte jag. Gick dit. Lokalen var tom så när som på en sköterska (som inte såg ut som den vanliga sönderrökta modellen) och en läkare. Innan dörren bakom ha gått igen har de noterat sina besökare och påbörjat proceduren. Att gå dit, göra det som skulles och gå hem tog ca 30 min. Fantstiskt. Hatten av! Det finns hopp för sjukvården i det här landet!

2 kommentarer:

Marika sa...

Gud vad underbart det låter! Var riktigt nöjd med vården i Borås men att flytta till Östergötland, just i vårdsammanhang, no thank u!!! Jag bävar för den dagen jag måste gå till vårdcentralen... Öppet 10-11.30 tror jag det var!!!

Jo tjena sa...

Sv: Jag håller helt med dig! Om Obama hade löst krigen hans föregångare förklarat mot Irak och Afghanistan hade det varit en helt annan sak. Men motiveringen som kom med utnämningen kändes jävligt lam. Det känns mer som en popularitetstävling och just nu är Obama populärast.