måndag, november 02, 2009

Glömt och borta

Jag har lite för lite att göra på jobbet idag. Det innebär att jag har tid att tänka. Inte för att jag tänker på nåt viktigt, nej nej. Jag tänker på Folk Från Förr. Jag frestas att söka på dem på Facebook, bara för att se om jag kan hitta dem, om jag kan se hur de ser ut, vad de gör nu. Jag vill inte umgås med dem, det lär ju finnas en anledning till att vi inte hållit kontakten, jag vill bara veta lite. Och så tänker jag på alla brevvänner jag hade när jag var yngre. Det var säkert runt 30 stycken som mest, över hela välden. Perfekt för att snoka på Facebook. Om jag hade kommit ihåg deras namn. Här har vi alltså personer som jag regelbundet bytte tankar och funderingar med under flera år och idag kommer jag inte ens ihåg deras namn. Killen i Japan? Tjejen i Israel? Lettland?Italien och Spanien? Erica, nånting. Och alla i Sverige? Minst 10 stycken. En minns jag namnet på. Och tjejen på Åland minns jag också. Annars är det blankt.

Det är rätt konstigt då jag i vanliga fall har bra minne. Folk som bara försvunnit...

Inga kommentarer: