tisdag, november 03, 2009

Träningen går framåt

Med 200 dagar kvar till det fruktade Varvet firade jag med lite huvudräkning. Jag springer ofta i en hastighet av 9-9,5km/timme. Jag orkar då 5 km, sen har jag inte testat att pressa nåt mer på det. Nästa steg ska nog bli att testa att sänka hastigheten. Jag räknade nämligen ut att jag kan springa så långsamt som 7km/timme och ändå fixa Varvet på 3 timmar! Jag siktar inte på några 3 timmar, jag är glad om jag kommer i mål, men det ger lite perspektiv. Jag ska testa en långsammare hastighet och se om jag orkar längre då. Dagens pass fick bli intervaller med 8km/timme och 11km/timme. Det kändes bra. Jag får nog gå nån helgdag eller eftermiddag dock, jag blir så stressad om jag ska springa länge och sen hinna till jobbet innan kl 9.

Inga kommentarer: