onsdag, november 04, 2009

Tisdag

Jag köpte en vinterjacka igår. Det var inte alls planerat. Eller, jag hade ju tänkt köpa en jacka men inte där och inte igår. Jag hade tänkt utnyttja alla mina värdecheckar hos HM och köpa jackan där en när jag var där i måndags hittade jag inget som tilltalade mig. Igår gick jag vi Mölndals centrum hem för att handla lite på Willys. Jag kikade i skyltfönstret till butiken som bl.a. säljer kläder från Vero Moda. Det hängde en jättesnygg jacka där som jag sett på morgonen när jag gick till gymmet. Jag tänkte att vad fan, jag går in, kollar priset, ser att den kostar 1 000 spänn och så kan jag släppa det sen. Så jag gick in, kollade priset, såg att den kostade 400, provade den enda svarta som fanns kvar i rätt storlek och blev kär. Helt perfekt! Dragkedja, halvlång, avtagbar huva med avtagbar fuskpäls. Underbar.

Sen gick jag hem med min påse längs den där jäkla gatan med villorna på ena sida. Det är en jäkla gatan för att varje gång jag går där tänker jag att åh, det vore nog rätt mysigt med en litet hus ändå. Sen ger jag mig själv en mental bitchslap och tänker "Skotta snö. Klippa gräs. Måla om." Då går det över. Men visst, ibland är det svårt att låta bli att fantisera. Igår var det mörkt när jag gick förbi och det lyste i fönstren. Så mysigt. Trädgårdsarbete, Kitty, tänk på trädgårdsarbete! För visst är det så, det är svårt att hitta ett hus utan trädgård. Jag ska inte ha nån trädgård. Trädgårdsarbete är bland det värsta jag vet. Jag vägrar vara med på alla städdagar/planteringsdagar/ta-in-blomkrukorna-dagar som bostadsrättsföreningen hittar på. Det är inte mitt val. Vill de ha trädgård/lekparker/blomkrukor så får de hålla efter det. För min kan vi låta allt växa vilt, eller gräva upp skiten och asfaltera. Jag kan inte ens ta hand om krukväxter. Alla växter i hemmet är min sambos. Mina egna hem kommer för all framtid att vara blomsterlösa. Och säg inte garderobsblomma eller svärmors tunga! Jag har fått en svärmors tunga att sloka som cockerspanielöron. Jag klarar inte krukväxter och jag ska inte ha nån trädgård. Så det så.

Men jackan var ett kap, så jag är nöjd.

2 kommentarer:

I am the crative junkie sa...

Det finns väl för fan ingen snö i Mölndal? ;)

Kitty sa...

Joho! Fucking jävla blötsnö. Du får komma hit i vinter och titta.