måndag, mars 19, 2012

[infoga valfri rubrik här]

Ska vi försöka bli lite bättre på det här då? Mjukstarta med att sammanfatta helgen kanske?

Fredag: Jobbade och sen drog jag och Honey på AW på andra lång. Fina gamla andra lång och fina gamla AW med Honey. Livet börjar se mer ut som det ska nu. Fina vänner och f.d. kollegor mötte upp och kvällen blev mycket rolig trots hetsiga diskussioner, sönderslagna glad och fimpöl.

Lördagen började med att jag vaknade och kände mig pigg och totalt o-bakis. Och det var ju tur för jag skulle köra bil. Manuell bil. Vår bil är automatväxlad men om jag ska lära mig köra manuellt också så måste jag ju, tja, köra manuellt helt enkelt. Med K's systers bil och ett hyfsat tomt industriområde konstaterades att ja, det här ska jag väl kunna lära mig. Inte helt lätt med en pedal och en spak extra att hantera men det kommer att gå. Så det så. Resten av dagen var lugn. Lagade burgare och slappade i soffan.

Söndag började med sovmorgon, oh sweet sovmorgon! Handla, äta frukost, åka och träffa Gitarristen som plågade mig i uppåt 1,5 timme. Kettle bells och så lite övningar med egna kroppen som vikt. Mot slutet av passet ville min kropp dra ihop sig till en ostbåge.

Idag har jag träningsvärk. Hela ryggen är öm och så ut i överarmar, rumpa och baksida lår. Träningsvärken från helvetet. Men nånstans känns det rätt bra, det var länge sen jag tog ut mig så. Och det var ju det jag efterlyste, nån som pushade mig. Mycket bra. Honey har kallat mig "lilla tant" idag, det säger väl en del om vilket skick jag är i.

Resten av veckan kommer att innehålla: bildbehandling, teorikurs, köra Pierre*, försöka promenera hem från jobbet, fira K** som fyller år, köra Manuel*** och så plåta minst en spelning, förhoppningsvis två.

* Vår (franska) bil
** Min sambo
*** Manuellt växlad (tysk) bil
Inte tre karlar på samma vecka, alltså. Det var ett tag sen ;)

Inga kommentarer: