Hur var Green Day?
Lite tramsiga. Jag gillar inte uppmanad allsång i all evighet, jag hatar när publik ska upp på scen och gitarronani är bara kul så länge. Jag älskar däremot en välkomponerad setlist med härliga låtar som man hade glömt bort, ett band med sjukt mycket energi och pyro som värmer ända längst upp i Globen. Jag tycker om att överraskas, även om det är av att vi hade sämre platser än jag ens trodde fanns. Och så dåliga var de inte. Bara jävligt högt upp. Jag tycker inte det är ok att starttiden ändrats för att spelningen ska vara tre timmar och så är den 2,20. Jag älskade avslutet med Billie Joe ensam på gitarr längst fram och de vackraste ballader bandet gjort. Och K kommenterade att Billie Joe var så ful och jag insåg att jag spenderat de senaste 10 åren med att svärma för killar med för mycket kajal och det vore dumt att sluta nu.
All in all var spelningen fantastisk. Green Day låter grymt live och de verkar tycka det är roligt. Mycket energi, mycket pyro, snygga bilder på skärmen bakom och en fantastisk setlist.
Jag vill inte nöja mig med svarta jeans och Converse. Jag vill ha svart skjorta, röd slips, färga håret svart och kamma en stor snedlugg och ha för mycket kajal. Så bra var det!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar