måndag, oktober 19, 2009

In my dreams

Vilken helg! Jag gjorde inte mycket. Vi var på en liten utflykt men mest satt jag i soffan och slappade. Såg några filmer och lite True Blood. Det mest intressanta hände nog i en dröm natten mot söndag.

Jag var ute och gick i en park. Det var vinter. Jag hör musik och ser en scen där ett band repar. Jag känner igen basisten, vi brukade hänga på samma klubb i Gävle (så mycket är sant) så jag blev nyfiken och ställde mig och lyssnade. Bandet var riktigt bra och det stod mycket folk och lyssande. Scenen var en gammal karusell. Bandet stod längst ut på ena sidan och bakom dem snurrade några mörka karusellhästar runt i sakta mak. Karusellen hade väldigt högt i tak och längst upp i taket satt en ensam lampa som sken ner på bandet. Jag stod iaf där och lyssnade och applåderade entusiastiskt. Då ringde min telefon. Jag tog upp den, en röd slide-telefon (I wish! Hatar fortfarande min Samsung) och svarade. Gick åt sidan för att höra. Jag minns inte vem som ringde eller vad som sas men efter att jag lagt på kom två kvinnor fram till mig och frågade om jag hade sett en hund. Jag sa nej och de gick iväg. Då såg jag Hunden. Det som vanligtvis beskrivs som kamphundar är inget mot detta monster! Manken nådde alla gånger till mitten på mina lår, den hade muskler som den värsta broiler och en dreglande käft med sylvassa tänder. Hunden attackerade mig och sen minns jag inte mer än att någon lyfte upp mig. Jag var sliten i stycken. Ambulansen var där, och det var även en annan bekanting från Gävle; A. Vad han gjorde där i det läget fattar jag inte. (Det kanske var han som var hunden! A kanske är en shape shifter, och så attackerade han mig.... eller inte.) Sedan var det slut på drömmen. K sa att jag hade varit orolig på natten - no shit, säger jag!

Annars rullar det på. Mycket att göra på jobbet. Det allra mesta är dock roligt så det är ok! Nu sitter jag ensam hemma, diskmaskinen bubblar och jag premiärlyssnar på Sonata Arcticas nya album.

OH HERRE GUD!! Basshunter avbröt just Sonata för att tala om, på engelska, att hans nya album finns där för mig att lyssna på. För första gången ser jag en anledning att skaffa Spotify Premium. Excuse me, nu ska jag gå och kräkas.

Inga kommentarer: